אירועים

פתיחת תערוכות: "במדבר הם כותבים" ו- "לב הקרחון"

האירוע ייחל בעוד:
על האירוע:

ממש לפני קבלת השנה היהודית החדשה, מוזמנים לפתיחה חגיגית של שתי תערוכות במרכז לאמנות עכשווית:

 

במדבר הם כותבים" , תערוכה קבוצתית של 9 צלמים מסין"

אוצרת אורחת: ד"ר שושן ברוש- לויט

ליווי אוצרותי: לאה אביר

"מרחב ריק מאנשים הוא נוף נדיר ביותר בסין. על אף גודלם העצום של המדבריות בצפון-מערב סין, לא זכו הנופים שלהם לייצוג באמנות הסינית המסורתית, שהתמקדה בהרים ובצוקים מתפרצים, מיוערים ושופעי מים. אלה מבעי הנוף והרוח המכונים "הרים ומים" (shan shui). 

גם כיום לא זוכים החיים והתרבות במדבריות סין לנוכחות בולטת באמנות העכשווית. התערוכה במדבר הם כותבים היא מאמץ מיוחד של אוֹצְרוּת, שמבקשת לשים לב למדבר ולמשמעות של החיים בו, כפי שהם באים לביטוי באמנות הצילום ובאמנות הווידיאו בסין. 

האמניות והאמנים הסינים שמשתתפים בתערוכה עושים את המסע שלהם במדבריות סין הצחיחים בדרכים עתיקות, למרגלות הקצה המערבי של החומה הגדולה, לאורך הנהר הצהוב, בנתיבים של דרך המשי, ובדרך שבה הגיע הבודהיזם לסין, בואכה דונהואנג (Dunhuang), העיר הקדושה בחולות...." / מתוך הטקסט קיר


"לב הקרחון" , תערוכת יחיד של מאיה סמירה
אוצרת: לאה אביר 

"אדמת ארץ איסלנד עשויה שכבות-שכבות של לבה פרה-היסטורית פורייה, מלאת חיים, שמתגבשת תחת קרח. היא קטלנית כאשר היא מתפרצת, אבל היא נושאת עמה גם עתיד – אדמה, צמחייה, חיות, חיים. פעילות געשית וגיאותרמית רוחשת כל הזמן מתחת להרים, לקרחונים ולים - שומע אותה מי שמוכן להקשיב. אם נפנה את האוזן הכרויה לאזור המדבריות העוטפים את ערד, נוכל לחוש גם שם את רחש ההיסטוריה העמוקה, מאות מליוני שנים שהזיזו, הרימו ופיסלו צוקים, קניונים, צמחים, חיות, חיים. 

מסעותיה של מאיה סמירה בשתי סביבות הקיצון הללו של הקרחונים והמדבר הולידה את סדרת העבודות "פאטה מורגנה", שבה היא משדכת יחד אלמנטים של אש ומים, קרח, מלח, שלג ושמש קופחת: אגמי קרח במדבר יהודה וקרחונים ארקטיים בנגב. "במבט המצלמה שלי" היא אומרת "הם דומים מאוד. לא תמיד אפשר להבדיל ביניהם". .. / מתוך הטקסט קיר 



תמונה: Maya Smira. Peaks I . Pigmented Inkjet Print . 2023

לחצו למילוי פרטים וקבלת מידע נוסף:
שם: מייל:
טל: